Reklama

Waran za szybki dla Autosanu?

Opancerzony wielozadaniowy pojazd terenowy Waran, zaprojektowany w HSW z wykorzystaniem wytrzymałego podwozia 4x4 czeskiej Tatry, miał być pierwszym na wskroś wojskowym produktem sanockiego Autosanu. Dziś nie jest to już takie pewne.

Publikacja: 27.09.2022 16:39

Waran za szybki dla Autosanu?

Foto: Fotorzepa/Aleksander Zieliński

Podkarpacka spółka działająca w składzie państwowej grupy kapitałowej PGZ (udziały w „Autobusach" z Sanoka mają HSW i radarowo-elektroniczny stołeczny PIT Radwar) od dawna wskazywana była jako potencjalny wykonawca przyszłych terenówek i opancerzonych lżejszych pojazdów wsparcia z katalogu konstrukcji Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Wydawało się że waran udana konstrukcja ze Stalowej Woli, która zdaniem wojskowych doskonale pasuje do roli wozu dowodzenia artylerii i głównej platformy transportowej przyszłych przeciwpancernych modułów niszczycieli czołgów Ottokar Brzoza, utoruje wreszcie drogę militarnym konstrukcjom w Sanoku. Niestety, ten plan według ustaleń Radaru jest coraz mniej prawdopodobny.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Reklama
Reklama