Waran za szybki dla Autosanu?

Opancerzony wielozadaniowy pojazd terenowy Waran, zaprojektowany w HSW z wykorzystaniem wytrzymałego podwozia 4x4 czeskiej Tatry, miał być pierwszym na wskroś wojskowym produktem sanockiego Autosanu. Dziś nie jest to już takie pewne.

Publikacja: 27.09.2022 16:39

Waran za szybki dla Autosanu?

Foto: Fotorzepa/Aleksander Zieliński

Podkarpacka spółka działająca w składzie państwowej grupy kapitałowej PGZ (udziały w „Autobusach" z Sanoka mają HSW i radarowo-elektroniczny stołeczny PIT Radwar) od dawna wskazywana była jako potencjalny wykonawca przyszłych terenówek i opancerzonych lżejszych pojazdów wsparcia z katalogu konstrukcji Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Wydawało się że waran udana konstrukcja ze Stalowej Woli, która zdaniem wojskowych doskonale pasuje do roli wozu dowodzenia artylerii i głównej platformy transportowej przyszłych przeciwpancernych modułów niszczycieli czołgów Ottokar Brzoza, utoruje wreszcie drogę militarnym konstrukcjom w Sanoku. Niestety, ten plan według ustaleń Radaru jest coraz mniej prawdopodobny.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego