Jest to pierwszy pojazd, który jednocześnie reprezentuje standard Double-V Hull (podwozie zmodernizowane m.in. poprzez instalację dodatkowej osłony przeciwminowej) i został uzbrojony w zdalnie sterowaną wieżę bezzałogową MCWS (Medium Caliber Weapon System). Pojazd trafił do ośrodka badawczego Wojsk Lądowych Stanów Zjednoczonych w Aberdeen w stanie Maryland, gdzie zostanie poddany gruntownym testom. Na podstawie ubiegłorocznej umowy ramowej o wartości ok. 942 mln dolarów Oshkosh Defense ma do września br. dostarczyć łącznie siedem pojazdów do prób wojskowych. Testy nowej odmiany Strykera potrwają do czerwca 2023 r., kiedy pierwszy brygadowy zespół bojowy SBCT otrzyma pierwsze pojazdy. Pat Williams, wiceprezes Oshkosh Defense i dyrektor generalny firmy ds. programów realizowanych na rzecz US Army i US Marine Corps, powiedział, że „zespół wykorzystał swoje zdolności inżynieryjne i produkcyjne oraz głębokie zaangażowanie w zaspokajanie potrzeb klientów, aby dostarczyć pierwszy wóz testowy na czas, mimo dynamicznych zmian na rynkach, których wszyscy doświadczyliśmy w ciągu ostatniego roku".

Do tej pory US Army zamówiła 269 zmodernizowanych Strykerów (po modernizacji będą to już kołowe bwp). Podczas realizacji programu Oshkosh Defense współpracuje z firmami Pratt Miller Desense i Rafael ADS. Szczególnie rozwiązania tej ostatniej firmy (wieże rodziny Samson) były pomocne podczas opracowywania wieży MCWS, uzbrojonej w 30 mm armatę XM813 i sprzężony z nią 7,62 mm km.