Co ciekawe, jest to drugi samolot tego typu dostarczony MMU na przestrzeni ostatnich dni. 27 lipca producent przekazał szósty egzemplarz. Partnerami MMU są: Królestwo Niderlandów, Królestwo Belgi, Wielkie Księstwo Luksemburga, Królestwo Norwegia, Republika Federalna Niemiec i Republika Czeska. Łącznie Airbus dostarczy jednostce dziewięć samolotów A330MRTT. Wśród państw inicjatorów powstania jednostki była od 2012 r. także Polska, która ostatecznie wycofała się z przedsięwzięcia pod koniec 2016 r. (według komunikatu Ministerstwa Obrony Narodowej, jednym z kluczowych kwestii spornych była niezadowalająca oferta offsetowa koncernu Airbus).

Samoloty A330MRTT należące do MMU rozlokowane są w dwóch bazach operacyjnych, które znajdują się na terenie Niderlandów (Eindhoven) i Republiki Federalnej Niemiec (port lotniczy Kolonia-Bonn). Dzięki nim możliwe było wycofanie z eksploatacji dotychczas eksploatowanych maszyn tankowania powietrznego w Niderlandach (dwa KDC-10) i Niemczech (A310MRT).

O skali zaangażowania MMU w zabezpieczenie logistyczne samolotów bojowych NATO, w ramach odpowiedzi na rosyjską agresję na Ukrainę, niech świadczą liczby. Od 24 lutego do 27 lipca flota pięciu maszyn wykonała 160 lotów operacyjnych, w czasie których wykonywano procedurę uzupełniania paliwa ponad 750 samolotów bojowych, przekazując ponad 5000 ton paliwa. A330MRTT należące do MMU są stałymi gośćmi w przestrzeni powietrznej Polski i Rumunii.