Łącznie na przestrzeni 40 lat produkcji tej maszyny europejskie linie montażowe opuściło ponad 1100 wiropłatów tego typu.

Hiszpańska Służba Nadzoru Celnego zamówiła trzy śmigłowce tego typu, które skonfigurowano według wymagań zamawiającego w zakładach koncernu Airbus w Albacete w Hiszpanii. Prace objęły m.in. montaż: głowicy optoelektronicznej, stacji radiolokacyjnej dozoru morskiego, systemu wymiany informacji, rozbudowanego systemu łączności, a także dodatkowego oświetlenia. Należące do powyższej formacji śmigłowce dysponują też dodatkowymi zbiornikami paliwa, które umożliwiają wykonywanie lotów o długotrwałości do 3,5 godziny. Służba Nadzoru Celnego odpowiada m.in. za patrolowanie granicy morskiej Hiszpanii, a także obszaru celnego Unii Europejskiej. Tylko w 2021 r. przechwyciła i uniemożliwiła wwóz do Europy ponad 200 ton narkotyków.

Śmigłowce AS365 Dauphin oblatano w 1975 r., a początkowo montowane były w zakładach w Marignane we Francji. Pierwsza generacja wiropłatów tego typu została zaprojektowana i wdrożona do produkcji przez ówczesną firmę Aérospatiale, która później stała się jednym z fundamentów firmy Eurocopter. Ta w styczniu 2014 r. stała się z kolei częścią koncernu Airbus. W ofercie europejskiego giganta AS365 Dauphin zostanie zastąpiony przez obecnie rozwijany wielozadaniowy H160, który zdobył już pierwsze zamówienia ze strony służb porządku publicznego i sił zbrojnych.

Poza użytkownikami cywilnymi, śmigłowce rodziny AS365 Dauphin stały się także popularnym typem wiropłatów w różnorodnych służbach porządku publicznego i siłach zbrojnych na całym świecie. Zakończenie produkcji w Europie nie kończy jednocześnie historii tego wiropłata. Licencja na ich produkcję została sprzedana na początku lat 80. do Chińskiej Republiki Ludowej, gdzie produkowane są pod oznaczeniem Harbin Z-9. Kolejnym ogniwem w rozwoju AS365 jest śmigłowiec EC155/H155, oblatany w 1997 r. i nadal znajdujący się w ofercie Airbusa.