Na początku przyszłego roku ma zostać przeprowadzone pierwsze próbne uruchomienie silnika i całego układu napędowego. Docelowe testy będą realizowane na poligonach Aberdeen Proving Ground w stanie Maryland i Yuma Proving Ground w Arizonie. W próbach porównawczych będą wykorzystywane standardowe M2A3, aby US Army miała pewność, że żadne parametry pojazdu nie uległy pogorszeniu. W RCCTO trwają obecnie prace nad dwoma prototypami bwp M2A3 z napędem hybrydowym z elektrycznym układem przeniesienia napędu (drugi ma być gotowy w marcu 2022 r.). Są one realizowane we współpracy z koncernem BAE Systems. Zmiana całego układu napędowego ma pozwolić na poprawienie osiągów pojazdu (lub redukcję spadku osiągów w razie wzrostu masy w toku modernizacji) i zwiększyć dostępność energii elektrycznej, niezbędnej wobec wydłużającej się listy zainstalowanych na pojeździe urządzeń elektrycznych oraz elektronicznych. Ma też zostać zredukowane zużycie paliwa, co spowoduje nie tylko wzrost zasięgu pojazdu i redukcję kosztów jego utrzymania, lecz również wpłynie na zmniejszenie obciążenia systemu zaopatrzenia US Army. Sam napęd hybrydowy będzie miał także znaczenie czysto bojowe ‒ pojazd poruszający się w trybie czysto elektrycznym będzie znacznie cichszy, a więc trudniejszy do wykrycia.

Darbro ocenia, że powodzenie tego projektu jest kluczowe dla US Army. Jeżeli testy wypadną pomyślnie, w oparciu o doświadczenia będzie można przeprowadzić remotoryzację części pojazdów już używanych przez US Army (nie tylko bwp M2), a także możliwe będzie wprowadzenie w przyszłości pojazdów wyłącznie z alternatywnym układem napędowym. Gra jest warta świeczki, bowiem US Army dysponuje ok. 225 000 pojazdów różnych klas, a zapewne na jej doświadczeniach skorzystałyby też pozostałe rodzaje Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki. Co ciekawe, głównym wyzwaniem technicznym ma być znalezienie miejsca dla baterii akumulatorów ‒ musi być ona rozmieszczona tak, aby w pojeździe wciąż znalazło się miejsce dla zbiornika paliwa płynnego, amunicji, żołnierzy itd. w sposób nie utrudniający prowadzenia walki czy codziennej eksploatacji pojazdu.