Drugi mielecki Firehawk w Los Angeles

Na lotnisku Barton w hrabstwie Los Angeles odbyła się uroczystość przekazania i wdrożenia do eksploatacji wielozadaniowego śmigłowca ratowniczego Lockheed Martin Sikorsky S-70i Firehawk.

Publikacja: 06.08.2020 15:34

F1 Pierwszy (H-21) dostarczony Departamentowi Straży Pożarnej hrabstwa Los Angeles śmigłowiec Lockhe

F1 Pierwszy (H-21) dostarczony Departamentowi Straży Pożarnej hrabstwa Los Angeles śmigłowiec Lockheed Martin Sikorsky S-70i Firehawk powstały na bazie maszyny skompletowanej w PZL w Mielcu. Fot. United Rotorcraft.

Foto: F1 Pierwszy (H-21) dostarczony Departamentowi Straży Pożarnej hrabstwa Los Angeles śmigłowiec Lockheed Martin Sikorsky S-70i Firehawk powstały na bazie maszyny skompletowanej w PZL w Mielcu. Fot. United Rotorcraft.

Jest to druga i, jak na razie, ostatnia maszyna tego typu zamówiona przez Departament Straży Pożarnej hrabstwa Los Angeles.

Czytaj także: PZL Mielec dostarczy śmigłowce na Filipiny

Najnowszy nabytek służb ratowniczych nosi numer burtowy H-22. Kontrakt na zakup dwóch śmigłowców podpisano w 2017 r. Wiropłaty w bazowej konfiguracji powstały w, należących do korporacji Lockheed Martin, Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu. Po dostarczeniu do Stanów Zjednoczonych trafiły do zakładów United Rotorcraft w celu przebudowy do docelowej konfiguracji ratowniczej. Służby ratownicze hrabstwa Los Angeles mają wykorzystywać je do zadań przeciwpożarowych i ratownictwa medycznego.

""

F2 Drugi (H-22) śmigłowiec pożarniczy Lockheed Martin Sikorsky S-70i Firehawk, powstały poprzez konwersję maszyny zbudowanej w Mielcu, przekazany Departamentowi Straży Pożarnej hrabstwa Los Angeles 4 sierpnia. Fot. United Rotorcraft.

radar.rp.pl

Obecnie flota śmigłowców ratowniczych Departamentu Straży Pożarnej hrabstwa Los Angeles liczy dziesięć maszyn. Pięć starszych Belli 412 i pięć S-70 Firehawk różnych odmian. W lipcu ubiegłego roku strażacy z Los Angeles ogłosili plan zakupu kolejnych dwóch Firehawków. Na razie nie wiadomo czy będą to fabrycznie nowe S-70i z Mielca, czy S-70 pochodzące z rynku wtórnego.

Czytaj także: Mieleckie samoloty w służbie Estonii

Dotychczas korporacja Lockheed Martin sprzedała 12 wiropłatów S-70i Firehawk. Dwa trafiły do hrabstwa Los Angeles, jeden do miasta San Diego, a pozostałe zamówił Departament Leśnictwa stanu Kalifornia. Wszystkie, w konfiguracji bazowej, powstały w Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu.

Jest to druga i, jak na razie, ostatnia maszyna tego typu zamówiona przez Departament Straży Pożarnej hrabstwa Los Angeles.

Czytaj także: PZL Mielec dostarczy śmigłowce na Filipiny

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Modernizacja Sił Zbrojnych
Pierwsze koreańskie lekkie myśliwce z szachownicami