Problem z utrzymaniem w sprawności silników Orkanów

Komenda Portu Wojennego w Gdyni unieważniła postępowanie dotyczące usługi naprawy głowic sterujących silników wysokoprężnych Zwiezda M520. Stanowią napęd okrętów rakietowych typu Orkan eksploatowanych w Marynarce Wojennej.

Publikacja: 29.07.2020 12:43

Okręty rakietowe typu Orkan podczas ćwiczeń Anakonda 20. Fot./Marynarka Wojenna/3. FO.

Okręty rakietowe typu Orkan podczas ćwiczeń Anakonda 20. Fot./Marynarka Wojenna/3. FO.

Foto: Okręty rakietowe typu Orkan podczas ćwiczeń Anakonda 20. Fot./Marynarka Wojenna/3. FO.

W ramach postępowania przetargowego zamawiający poszukiwał podmiotu, który zrealizuje naprawę czterech głowic sterujących do wymienionych silników. Powodem unieważnienia jest fakt, że przesłane oferty przewyższały zaplanowany budżet. Oznacza to, że jedne z najbardziej wartościowych okrętów Marynarki Wojennej mogą mieć wkrótce problemy z poruszaniem się o własnych siłach.

Czytaj także: Kto zbuduje Magneto dla Marynarki Wojennej?

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem