Obecnie hiszpańskie lotnictwo morskie eksploatuje 12 wielozadaniowych SH-60B Seahawk, których średnia wieku wynosi 24 lat. Biorąc pod uwagę przeprowadzone analizy, ich resurs techniczny jest już na wyczerpaniu. Docelowy następca, NHIndustries NH90NFH, będzie dostępny dopiero około 2035 r. Biorąc pod uwagę wieloletnie doświadczenie w eksploatacji śmigłowców SH-60B Seahawk, rekomendowaną do interwencyjnego zakupu konstrukcją stał się MH-60R. Brak szczegółów zaawansowanie procedury ich zakupu. Wiadomo jednak, że dowództwo floty przesłało dokumentację do Ministerstwa Obrony, które ma podjąć ostateczną decyzję w tej sprawie.

Czytaj także: Niemcy i Hiszpania odebrały ostatnie Eurofightery

Obecnie Hiszpanie, poza 12 SH-60B Seahawk, wdrażają do eksploatacji śmigłowce SH-60F. Maszyny pozyskano ze Stanów Zjednoczonych poprzez program pomocy wojskowej Excess Defense Articles. To oznacza, że śmigłowce przekazano za darmo. Hiszpania sfinansowała jedynie koszt remontu i adaptacji oraz późniejszy transport. Maszyny mają zastąpić transportowe śmigłowce Sikorsky H-3 Sea King.

Dotychczas hiszpańskie lotnictwo morskie przejęło trzy. Siedem kolejnych ma być dostarczonych do końca 2023 r. Także one stanowią rozwiązanie tymczasowe, do czasu dostarczenia i wdrożenia do eksploatacji siedmiu NHIndustries NH90TTH.

Czytaj także: Hiszpania buduje nowe fregaty

W przypadku śmigłowców MH-60R Seahawk, są one oferowane na sprzedaż poprzez procedurę Foreign Military Sales. Dotychczas na ich zakup zdecydowały się: Australia, Dania, Arabia Saudyjska i Indie. Zgodę na podpisanie kontraktu wydał rząd Grecji, a zainteresowanie wyrażają: Meksyk, Wietnam, Tajwan i Republika Korei. Dodatkowo, poprzez procedurę EDA, Departament Obrony oferuje sprzedaż pojedynczych egzemplarzy – tego typu oferty otrzymały Australia i Indie (po jednym).