Kontrakt na dostawę 30 samolotów M-346, które w Izraelu noszą nazwę własną Lavi, podpisano w 2012 r. Dostawy wystartowały w 2014 r. i potrwały do 2016 r. Wszystkie maszyny tego typu w bazie lotniczej Hacerim na pustyni Negew. W procesie szkolenia pilotów wielozadaniowych samolotów bojowych zastąpiły samoloty McDonnell Douglas TA-4J Skyhawk i Lockheed Martin F-16A/B.
Już w 2017 r. przeprowadzono ich modernizację, która polegała na dodaniu zdolności podwieszenia dodatkowych zbiorników paliwa, a także uzbrojenia. Dzięki temu pełnią zadania maszyn szkolno-treningowych nie tylko dla pilotów, ale także operatorów systemów uzbrojenia. Izrael eksploatuje dużą liczbę wielozadaniowych maszyn bojowych F-15 i F-16 w konfiguracji dwumiejscowej.
Czytaj także: Kolejny kontrahent na M-346 Master?
Dotychczas Leonardo sprzedał samoloty rodziny M-346 Master siłom powietrznym: Włoch, Singapuru, Izraela, Polski. Maszyny trafiły także do jednego oficjalnie nieujawnionego klienta, który zamówił sześć egzemplarzy (w tym cztery w wersji bojowej M-346FA). Najprawdopodobniej jest to Turkmenistan. Prowadzone są rozmowy na temat ich sprzedaży do Azerbejdżanu i Egiptu. W tym ostatnim państwie, M-346 mają być elementem dużego pakietu uzbrojenia, które Kair być może zamówi we Włoszech jeszcze w tym roku.