Pierwszy lot doświadczalnego samolotu ISPA 6 odbył się w grudniu 2019 r. Kuwejckie Siły Powietrzne zamówił najbardziej zaawansowaną konfigurację Typhoona. Obejmuje m.in. integrację z nowymi wzorami uzbrojenia i wyposażenia podwieszanego. Maszyny otrzymają także stację radiolokacyjnej Captor-E w wersji P3Eb, mającej m.in. aktywną antenę (AESA). W kolejnych tygodniach po oblocie maszyny prowadzono loty badawcze i wprowadzano aktualizacje oprogramowania.
Czytaj także: Kolejne pociski PAC-3MSE dla Kuwejtu
W marcu do egzemplarza ISPA 6 dołączył drugi samolot – IPA 2. To umożliwiło rozpocząć cykl prób otwierający drogę do uzyskania certyfikacji. To zaś dałoby zielone światło do rozpoczęcia seryjnych maszyn. W procesie prób uczestniczą także samoloty F-2000 należące do Włoskich Sił Powietrznych.
W kwietniu samolot ISPA 6 wykonywał loty sprawdzające działanie stacji radiolokacyjnej w rejonie silnego przeciwdziałania ze strony systemów walki radioelektronicznej przeciwnika. Obecnie oczekuje na instalację oraz testy finalnej wersji oprogramowania.
W kwietniu 2016 r. Kuwejt zamówił 28 wielozadaniowych samolotów bojowych Eurofighter Typhoon. Kontrakt ma wartość niemal 8 mld euro. Tym samym dołączy do innych państw regionu, które już eksploatują lub wkrótce będą używać te maszyny. Jest to Arabia Saudyjska, Katar i Oman. W przypadku Kuwejtu, państwem odpowiedzialnym za realizację umowy są Włochy, a koncern Leonardo prowadzi montaż i certyfikację konfiguracji dla tego użytkownika, a Włoskie Siły Powietrzne uczestniczą w szkoleniu personelu latającego i technicznego.