Raport pozwala m.in. na uszczegółowienie informacji dotyczących sukcesów marketingowych koncernu Leonardo. Zestawienie, omawiające licencje eksportowe udzielone włoskiemu przemysłowi obronnemu, rozwiewa dwie największe zagadki dotyczące umów spółki w 2019 r. Pierwsza to kwestia śmigłowców zamówionych przez Egipt. Druga to kwestia pierwszego użytkownika odrzutowych samolotów szkolno-bojowych M-346FA Master.
AW149 i AW189 dla Egiptu
W przypadku Egiptu, informacje o sukcesie Leonardo pojawiły się w kwietniu 2019 r. Nieoficjalnie mówiły o nieokreślonej liczbie wielozadaniowych śmigłowców AW149. Jest to pierwszy poważny sukces rynkowy maszyny. Wcześniej jedynie pięć sprzedano Tajlandii.
Według włoskich dokumentów rządowych, Leonardo otrzymał licencję na sprzedaż do Egiptu sprzętu o wartości 871 mln euro. Autoryzowany pakiet obejmuje 24 wielozadaniowe wiropłaty AW149 i osiem cywilnych AW189.
Czytaj także: Śmigłowce pomogą unieść Leonardo
Według dostępnych informacji śmigłowce będą wykorzystywane jako wielozadaniowe maszyny wsparcia (AW149) bądź poszukiwawczo-ratownicze (AW189). Egipt wybrał ofertę koncernu Leonardo, który pozostawił w pokonanym polu konsorcjum NHIndustries z NH90. Nowe wiropłaty mają operować m.in. z pokładów wielozadaniowych okrętów desantowych typu Mistral, kupionych we Francji. Obecnie brak oficjalnego potwierdzenia przez Leonardo faktu podpisania kontraktu z Egiptem.