Oznacza to, że wkrótce ruszy program modernizacji śmigłowców UH-60L Black Hawk do wspomnianego standardu.

Czytaj także: Dwóch finalistów w konkursie na następcę Black Hawka

Według planów US Army planuje się modernizację ok. 700 wiropłatów Sikorsky UH-60L, de facto wszystkie pozostające w linii. Głównym celem projektu jest unifikacja wyposażenia kabiny pilotów do standardu wersji UH-60M Black Hawk. To pozwoli na uproszczenie szkolenia personelu technicznego i uprości logistykę.

Nowa kabina starych Black Hawków powstała w oparciu o koncepcje “szklanego kokpitu”. Zastosowano w niej cztery duże wyświetlacze ciekłokrystaliczne zamiast klasycznych przyrządów elektromechanicznych. System awioniki skonfigurowano wg standardu otwartej architektury, co pozwoli na późniejsze modyfikacje zgodne z potrzebami użytkownika. Poza tym nowe wyposażenie pozwoli na operowanie w przestrzeni powietrznej kontrolowanej przez cywilne służby zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dodatkowo w ramach modernizacji wiropłaty zostaną poddane przeglądom struktury płatowca, co ma umożliwić wydłużenie resursu o dziesięć lat.

Czytaj także: Słowacja odebrała ostatniego Black Hawka

Program UH-60V Black Hawk jest realizowany przez koncern Northrop Grumman od 2014 r. Pierwszy lot prototypu odbył się w styczniu 2017 r. Testy zakończono we wrześniu ubiegłego roku, o czym jednak wówczas nie informowano, czekając na pełną analizę wyników. W ramach prób, które realizowano w ośrodku Redstone w stanie Alabama w okresie wrzesień 2018 – marzec 2019, wykorzystano trzy egzemplarze przedseryjne. Próby objęły 187 godzin testów naziemnych i 85 godzin lotów. Wykonano 42 loty, spośród których 38 zakończyło się pełnym sukcesem. W przypadku pozostałych czterech niepowodzenia dotyczyły błędów załogi w realizacji zadania i usterki techniczne.