Tym samym należące do koncernu Leonardo zakłady WSK „PZL-Świdnik” zakończyły, prowadzony od 2014 r. proces modernizacji i ujednolicenia wyposażenia wszystkich Anakond eksploatowanych przez Marynarkę Wojenną.
Czytaj także: Analiza Radaru: Marynarka Wojenna powoli rdzewieje
Dostarczenie wspomnianego śmigłowca do Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej oznacza, że w bazach w Darłowie i Gdyni stacjonuje już osiem Anakond. Dwie z nich przebudowano z wiropłatów w transportowej wersji W-3T. Te dostarczono jako pierwsze w 2017 r. W stosunku do pozostałych nie są wyposażone w pływaki pozwalające na wodowanie.
W przypadku pozostałych, prace objęły modernizację do standardu WA (trzy egzemplarze) i unifikację wyposażenia pokładowego wraz z rozbudową. Bazowa umowa, zawarta pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia i zakładami WSK „PZL-Świdnik„ 10 sierpnia 2014 r., obejmowała pięć pierwszych śmigłowców. Chodziło o dwa W-3T oraz trzy W-3RM. Wartość kontraktu to 159,5 mln zł brutto.
9 grudnia 2016 r. podpisano umowę dotyczącą prac przy pozostałych trzech W-3RM. Jej wartość wyniosła 70,5 mln zł brutto.