CH-53K uzupełnia paliwo w powietrzu

US Navy z sukcesem zakończyła próby ciężkiego śmigłowca transportowego Lockheed Martin/Sikorsky CH-53K King Stallion. Testy związane były ze sprawdzeniem możliwości uzupełniania paliwa w powietrzu.

Publikacja: 14.04.2020 14:10

Śmigłowiec CH-53K King Stallion podczas prób zdolności do uzupełniania paliwa w powietrzu z samolotu

Śmigłowiec CH-53K King Stallion podczas prób zdolności do uzupełniania paliwa w powietrzu z samolotu KC-130J Super Hercules. Fot./USMC/Lockheed Martin Dane Wiedmann.

Foto: Śmigłowiec CH-53K King Stallion podczas prób zdolności do uzupełniania paliwa w powietrzu z samolotu KC-130J Super Hercules. Fot./USMC/Lockheed Martin Dane Wiedmann.

Na początku kwietnia jeden z przedseryjnych CH-53K King Stallion wykonał serię podejść do samolotu transportowo-tankującego Lockheed Martin KC-130J Super Hercules. Testy obejmowały połączenie sondy odbiorczej z giętkimi przewodami tankującymi. Loty wykonywano z ośrodka doświadczalnego lotnictwa morskiego w Patuxent River w stanie Maryland.

Czytaj także: Silniki dla CH-53K King Stallion

W czasie prób sprawdzono możliwość współpracy obu typów statków powietrznych. Sprawdzono także zachowanie się CH-53K w locie w warunkach turbulencji wywołanych przez KC-130J. Według oficjalnych ocen, osiągnięto wszystkie zakładane cele.

Zaprojektowany zgodnie z wymaganiami US Marine Corps CH-53K King Stallion kończy obecnie finalną fazę etapu badawczo-rozwojowego, która ma zakończyć się w 2021 r. Aktualny harmonogram zakłada, że do pierwszej tury operacyjnej grupa lotnicza składająca się z czterech-sześciu śmigłowców tego typu ma być gotowa latach 2023-24. Tylko dla USMC zaplanowano zakup ok. 200 wiropłatów, które zastąpią obecnie eksploatowane CH-53E Super Stallion.

Czytaj także: Kolejne środki na CH-53K King Stallion

""

Śmigłowiec CH-53K King Stallion podczas prób zdolności do uzupełniania paliwa w powietrzu z samolotu KC-130J Super Hercules. Fot./USMC/Lockheed Martin Dane Wiedmann.

radar.rp.pl

Na początku kwietnia jeden z przedseryjnych CH-53K King Stallion wykonał serię podejść do samolotu transportowo-tankującego Lockheed Martin KC-130J Super Hercules. Testy obejmowały połączenie sondy odbiorczej z giętkimi przewodami tankującymi. Loty wykonywano z ośrodka doświadczalnego lotnictwa morskiego w Patuxent River w stanie Maryland.

Czytaj także: Silniki dla CH-53K King Stallion

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Modernizacja Sił Zbrojnych
Pierwsze koreańskie lekkie myśliwce z szachownicami