Zaproszenie do negocjacji wystosowano 19 marca. Wartość usługi może wynieść 11,5 mln zł netto (z opcją kontraktową o wartości 4 mln zł netto).

Czytaj także: Silniki Su-22 do remontu

Zastosowanie procedury negocjacji z wybranym oferentem wynika z faktu, że w naszym kraju jedynie WZL nr 2 dysponują, na zasadach praw wyłącznych, dokumentacją techniczną i remontową silników AL-21F3, zatwierdzoną przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych. Dotychczas stanowiły one własność Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 4 z Warszawy. Przejęcie spółki przez firmę z Bydgoszczy spowodowało przeniesienie praw na nowego właściciela.

Remonty główne silników AL-21F3 są w ostatnich latach zlecane corocznie. W 2019 r. WZL nr 4 podpisały umowę o wartości 23 mln złotych netto na remonty tych jednostek napędowych.

Czytaj także: Skrzydlate firmy PGZ wystartowały do integracji

Prace mają związek z utrzymaniem w sprawności samolotów Su-22M4/UM3K 21. Bazy Lotnictwa Taktycznego ze Świdwina. Maszyny pozostaną w eksploatacji do momentu, kiedy zastąpią je maszyny nowej generacji Lockheed Martin F-35A Lightning II.