Silniki Su-22 do remontu

Wojskowe Zakłady Lotniczymi nr 4 dokonają napraw silników turboodrzutowych AŁ-21F3 stanowiących napęd samolotów myśliwsko-bombowych Su-22 M4K i szkolno-bojowych Su-22 UM3K.

Publikacja: 06.03.2019 10:48

silników turboodrzutowych AŁ-21F3 stanowiących napęd samolotów myśliwsko-bombowych Su-22 M4K i szkol

silników turboodrzutowych AŁ-21F3 stanowiących napęd samolotów myśliwsko-bombowych Su-22 M4K i szkolno-bojowych Su-22 UM3K.

Foto: silników turboodrzutowych AŁ-21F3 stanowiących napęd samolotów myśliwsko-bombowych Su-22 M4K i szkolno-bojowych Su-22 UM3K.

Potencjalna wartość umowy na naprawy silników Su-22 to 22 mln zł. Zastosowanie procedury negocjacji z wybranym oferentem ma związek z faktem, że przeprowadzona analiza rynku wykazała, że jedynym podmiotem mogącym zrealizować zlecenie są właśnie WZL nr 4. Warszawskie zakłady są właścicielem dokumentacji technicznej „Warunki techniczne na remont główny silników AŁ-21F3”, zatwierdzonej przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych.

18 samolotów (12 M4K i 6 UM3K) stacjonuje w 21. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie, a według do niedawna obowiązujących planów ich eksploatacja miałaby zakończyć się około 2025 r.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10