Jest to kontrakt na drugą małoseryjną transzę produkcyjną (LRIP-2). Kontrakt na pierwszą transzę małoseryjną (LRIP-1), składającą się również z sześciu egzemplarzy, Sikorsky otrzymał w czerwcu 2019 r.

Czytaj także: Sikorsky prezentuje śmigłowiec przyszłości

W maju 2014 r. Sikorsky wygrał przetarg VXX na nowe śmigłowce przeznaczone do transportu prezydenta Stanów Zjednoczonych, wiceprezydenta oraz najważniejszych członków rządu amerykańskiego. VH-92A powstał na bazie komercyjnego śmigłowca Sikorsky S-92.

Wstępny kontrakt zakładał dostawę sześciu VH-92A. Dwóch tzw. egzemplarzy rozwojowych (EDM – Engineering Development Model) oraz czterech tzw. demonstratorów systemu (SDTA – System Demonstration Test Article). Po nich Sikorsky ma dostarczyć 17 egzemplarzy produkcyjnych.

Czytaj także: Sikorsky zdobył finansowanie na śmigłowce King Stallion

Ostatni z 23 VH-92A marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych odbierze w 2023 r. Cały kontrakt ma zamknąć się w kwocie 4,7 mld dol. Śmigłowce VH-92A produkują zakłady firmy Sikorsky w Stratford w stanie Connecticut. Do napędu VH-92A wybrano silniki turbowałowe General Electric CT7-8A6 o maksymalnej mocy 1879 kW.

VH-92A oblatano 28 lipca 2017 r. Obecnie przez fazę testów przechodzą dwa egzemplarze EDM oraz trzy SDTA. Czwarty egzemplarz SDTA ma zostać dostarczony w połowie bieżącego roku.

Czytaj także: Seahawki coraz bliżej Indii

Wstępna gotowość operacyjną (IOC) VH-92A osiągną jeszcze w tym roku. Pełną gotowość (FOC) – w roku 2022. Dywizjon piechoty morskiej MHX-1 „Nighthawks” otrzyma 21 egzemplarzy VH-92A (w tym cztery SDTA). Zastąpią używane obecnie śmigłowce VH-3D Sea King oraz VH-60N White Hawk.