W ramach pierwszej z nich, która ma maksymalną wartość 2,3 mld dol., Lockheed Martin będzie realizował usługi wsparcia eksploatacji śmigłowców eksploatowanych w Stanach Zjednoczonych. Obejmuje ona okres do stycznia 2027 r., a w momencie jej podpisania uruchomiono pierwszą transzę środków w wysokości 61 mln dol.
Czytaj także: Dania zmodernizuje Seahawki
Prace będą realizowane w pięciu centrach obsługowych US Navy, natomiast ze strony producenta zaangażowane zostaną w nie także zakłady w Stratford w stanie Connecticut i w Owego w stanie Nowy Jork. Dla US Navy śmigłowce MH-60R/S Seahawk to podstawowe wiropłaty wielozadaniowe, w tym pokładowe. W tej roli zastąpiły m.in. Seahawki starszej generacji.
Druga umowa, o wartości 186 mln dol., dotyczy usług wsparcia eksploatacji 24 śmigłowców MH-60R eksploatowanych w Australii. Prace będą realizowane w zakładach na terenie Australii i będą prowadzone do stycznia 2024 r. Australijczycy są pierwszymi eksportowymi użytkownikami Seahawków nowej generacji. Dotychczas Lockheed Martin przy wsparciu administracji federalnej sprzedał za pośrednictwem programu FMS takie śmigłowce także do Danii i Arabii Saudyjskiej. Negocjacje w sprawie sprzedaży 24 MH-60R toczą się z Indiami, a dodatkowo maszyna uczestniczy w przetargu na 12 śmigłowców w Republice Korei.
Czytaj także: Grecja kupuje Seahawki