Powyższa umowa, realizowana w ramach procedury FMS, ma wartość do 18 mln dol. Prace zrealizują zakłady producenta w Poway w Kalifornii.

Czytaj także: Francuzi pilnie potrzebują śmigłowców. Kupią amerykańskie?

Francuzi wdrożyli pierwsze MQ-9 Reaper do służby w Armée de l’air w 2013 r. Od 2014 r. są intensywnie eksploatowane w działaniach operacyjnych w Afryce. Jeden z nich rozbił się w listopadzie 2018 r. w czasie powrotu z misji rozpoznawczej nad Mali.

Łącznie sześć MQ-9 Block 1 wylatało we francuskim lotnictwie ponad 23 tys. godzin. Dotąd maszyny stosowano wyłącznie do zadań rozpoznawczych. To się zmieni wraz z prowadzonym procesem dostosowania do przenoszenia uzbrojenia Reaperów kolejnej zamówionej partii.

Czytaj także: Grecja kupuje Reapery

W sierpniu 2018 r. ogłoszono, że Francja zamówiła sześć kolejnych MQ-9, tym razem w wersji Block 5. To właśnie one zostaną przystosowane do przenoszenia uzbrojenia podwieszanego. Dostawy rozpoczną się w maju 2020 r.