RQ-4B to wersja „lądowa” przeznaczona do prowadzenia działań zwiadowczych, wywiadowczych i rozpoznawczych (ISR – Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance) oraz zwiadu elektronicznego (SIGINT – Signals Intelligence).
MQ-4C to wersja morska przeznaczona do prowadzania działań ISR oraz patroli i zwiadu morskiego (MPR – Maritime Patrol and Reconnaissance).
Czytaj także: Wsparcie dla południowokoreańskich Global Hawków
Producent spodziewa się kolejnych zamówień na obydwa typy samolotów. Wśród klientów znajdują się: siły powietrzne i marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych (US Air Force i US Navy), Australia, NATO, Niemcy, Republika Korei oraz Japonia.
USAF ostatni z zamówionych 45 Global Hawków odebrały w marcu 2019 r. Obecnie użytkują 36 samolotów w wersjach Block 20, Block 30 oraz Block 40. Samoloty w wersji Block 20 (trzy egzemplarze) oznaczone są jako EQ-4B. Maszyny pełnią funkcję latających terminali komunikacyjnych pola walki (BACN – Battlefield Airborne Communications Node). Northrop wyposaża obecnie siedem egzemplarzy RQ-4B (Block 30) w opracowany przez siebie uniwersalny adapter IPA (Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance Payload Adapter). Dzięki niemu samoloty będą mogły przenosić m.in. optoelektroniczny system zwiadowczy UTC Aerospace Systems MS-177. Sprzęt opracowano pierwotnie dla załogowych, wysokościowych samolotów rozpoznawczych U-2S.