Postępowanie uruchomiono w czerwcu tego roku. Według opisu łódź ma dysponować możliwością prowadzenia działań operacyjnych przez okres co najmniej 12 godzin przy stanie morza 4-5 i wysokości fali do 2 metrów.

Czytaj także: Rywalizacja o kontrakt na patrolowiec Straży Granicznej

Wśród głównych zadań wymienia się: prowadzenie akcji poszukiwawczo-ratowniczych, możliwość holowania małych (do 15 m długości) jednostek pływających czy współpraca w zakresie zwalczania zanieczyszczeń olejowych na morzu.

Zamawiający określił, że jednostka ma zostać zbudowana z aluminium o podwyższonej wytrzymałości i mieć do 8,5 m długości. Powyższy opis oznacza, że ma być mniejsza niż kutry typu SAR-1500, które są obecnie najmniejszymi pełnomorskimi jednostkami MSPiR.

Na zakup zamawiający przewidział kwotę 1 mln zł brutto. Ostatecznie jedyną ofertę złożyła firma DESMI Ro-Clean A/S z Danii, która zaoferowała cenę 1,4 mln zł netto. To oznacza, że zamawiający najprawdopodobniej unieważni procedurę ze względu na przekroczenie budżetu.

Czytaj także: Straż Graniczna szuka dostawców nowych patrolowców