Przy okazji otwarcia ofert ogłoszono, że budżet projektu to 8 mln zł brutto. Ostatecznie w rywalizacji znalazło się trzech wykonawców. Konsorcjum PGZ Stocznia Wojenna wraz ze Stocznią Remontową Nauta (cena 15,6 mln złotych). Baltic Workboats AS z Estonii (cena 7 999 999 złotych brutto). Techno Marine (cena 7,7 mln złotych brutto).
Czytaj także: Straż Graniczna szuka dostawców nowych patrolowców
Patrolowiec SG-111 powstały w stoczni Baltic Workboats AS, która uczestniczy także w obecnym postępowaniu. Fot./MOSG.
Jest to trzecie podejście do wyboru stoczni, która zbuduje tą jednostkę pływającą. Dwa poprzednie przetargi, przeprowadzone w 2018 r., zostały unieważnione ze względu na przekroczenie budżetu przez oferentów. Co ciekawe, spośród uczestników tegorocznego przetargu, w ostatnim anulowanym uczestniczyła tylko estońska firma Baltic Workboats AS. Stocznia dostarczyła w 2010 r. MOSG dwie jednostki o długości 24 metrów (SG-111 i SG-112).
Obecnie istnieje szansa na rozstrzygnięcie postępowania. MOSG ‒ dzięki finansowaniu Unii Europejskiej ‒ ogłosił niedawno również przetarg na budowę nowego pełnomorskiego patrolowca.