Na mocy umowy, której wartość wynosi 107,3 mln dolarów, Sikorsky rozpocznie prace przy sześciu egzemplarzach seryjnych. Maszyny należą do IV (wstępnej) serii produkcyjnej. Termin realizacji prac ustalono na sierpień 2020 r. Jest to także termin uruchomienia kolejnych środków na produkcję wiropłatów.
Czytaj także: Francuzi pilnie potrzebują śmigłowców. Kupią amerykańskie?
Użytkownikiem nowych CH-53K King Stallion będzie lotnictwo Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.
Obecnie producent realizuje zlecenie dotyczące produkcji 12 seryjnych CH-53K, należących do II i III partii wstępnej. Maszyny mają zostać dostarczone do końca 2023 r.
Obecne plany zakładają, że pierwszy komponent, składającego się z czterech CH-53K, osiągnie gotowość operacyjną w przyszłym roku. Plany dla CH-53K są bardzo duże. Szacuje się, że tylko dla USMC zamówi 200 śmigłowców.