Oznacza to, że najmłodszy członek rodziny M-346, zdobył pierwszego użytkownika. Jednocześnie jest to pierwszy od wielu miesięcy sukces marketingowy programu.

Czytaj także: Kolejny kontrahent na M-346 Master?

Poza liczbą maszyn, nie ujawniono żadnych szczegółów kontraktu – kontrahenta i wartości. Wiadomo tylko, że odbiorca jest „poważnym klientem międzynarodowym”. Brak dokładnych informacji może oznaczać, że kontrahentem może być jedna z firm świadczących usługi szkolenia bojowego pilotów bądź państwo z obszaru Środkowego Wschodu. Dostawy zostaną zrealizowane po certyfikacji konstrukcji, co jest spodziewane na drugą połowę 2020 r.

""

Samolot szkolenia zaawansowanego T-346A Master Sił Powietrznych Włoch. Fot./Leonardo

radar.rp.pl

Sukces może odblokować sprzedaż samolotów M-346 Master. Dotychczas lista ich odbiorców obejmuje siły powietrzne Włoch, Singapuru, Izraela i Polski. Dodatkowo koncern Leonardo sfinansował budowę czterech egzemplarzy, które staną się elementem międzynarodowego ośrodka szkolenia pilotów IFTS. W połowie czerwca 2019 r. dostarczono do ośrodka trzy z nich.

Czytaj także: Leonardo kusi zbrojeniówkę kosmiczną współpracą

Brak nowych zamówień mógł spowodować zamknięcie linii montażowej, która obecnie kompletuje osiem maszyn przeznaczonych dla polskich Sił Powietrznych.