Lot trwał niemal 90 minut i miał służyć sprawdzeniu pracy systemów pokładowych. Jednocześnie zapoczątkował proces odbioru maszyny, który ma zakończyć się dostawą pod koniec bieżącego roku. Canadian Forces 16 zamówionych maszyn tego typu otrzyma lokalne oznaczenie CC-295. Kanada zamówiła także wyposażenie centrum szkoleniowego, w tym symulator, i wsparcie logistyczne.

Czytaj także: Serbia odbiera śmigłowce Airbusa

W zakładach koncernu Airbus w Sewilli trwa obecnie montaż kolejnych pięciu samolotów. Równolegle trwają także prace przy budowie i instalacji siedmiu urządzeń szkolno-treningowych. Co warto odnotować, część elementów konstrukcji samolotów powstaje w zakładach Airbusa PZL „Warszawa-Okęcie”.

Program samolotu transportowego C295 jest dużym sukcesem koncernu Airbus. Obok standardowej wersji, lekkiego samolotu transportowego, producent oferuje odmian specjalistycznych. W zakładach w Sewilli, gdzie prowadzone są prace nad budową samolotów dla Kanady, powstaje obecnie także maszyna dla Filipin. Mowa o pojedynczym C295 w wersji samolotu dowodzenia.

Czytaj także: Kłopot Airbusa. A400M wymaga programu naprawczego

Dodatkowo w Hiszpanii znajdują się cztery maszyny przeznaczone dla Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które wykonano w standardowej konfiguracji transportowej, ale ich dostawa została wstrzymana. Łącznie powstało już niemal 170 samolotów tego typu.