Zwodowana jednostka to trzeci okręt typu Nagapasa, czyli eksportowej wersji południowokoreańskiej serii Chang Bogo. Ta zaś jest licencyjną kopią niemieckiego typu 209/1400. Trzy takie jednostki zostały zamówione przez indonezyjski resort obrony w południowokoreańskim koncernie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Dwie pierwsze zbudowała stocznia DSMW w Okpo w Republice Korei i przekazała zamawiającemu w sierpniu 2017 r. oraz kwietniu 2018 r. Trzecia jednostka, KRI Alugoro, na mocy umowy o transferze technologii, powstała już w Indonezji z pakietów materiałowych przygotowanych przez DSME.

Podpisanie kontraktu w Indonezji to pierwszy sukces południowokoreańskiego przemysłu stoczniowego dotyczący eksportu okrętów podwodnych. Ponadto jest to pierwszy przypadek reeksportu jednostek tej klasy, po tym jak ich producent sam opanował technologię ich budowy w kraju trzecim – w tym przypadku była to Republika Federalna Niemiec.

Równolegle władze Indonezji poinformowały o podpisaniu nowego kontraktu z południowokoreańską agencją zamówień wojskowych DAPA. Chodzi o nowe zamówienie na trzy kolejne okręty typu Chang Bogo (209/1400).

Obecnie brak informacji o szczegółach kontraktu i miejscu budowy jednostek. Wiadomo jednak, że całość ma wartość około 1 mld dol.

Dzięki niemu Indonezja będzie dysponować ośmioma okrętami podwodnymi. Poza wymienioną szóstką typu 209/1400 w linii pozostają dwa typu Cakra. Jest to starsza odmiana typu 209/1300. Okręty powstały na początku lat 80. w niemieckiej stoczni HDW w Kilonii. Obecnie poddawane są remontowi oraz modernizacji w Republice Korei w latach 2004-2006 i 2009-2012.