Jak ustalił Radar wkrótce Leonardo rozpocznie marketingową ofensywę zmilitaryzowanego wiropłata w Polsce. Warto pamiętać, że do imponującej kariery AW139 przyczynili się inżynierowie z PZL Świdnik.
Znacznie ponad dwa miliony godzin w powietrzu w ciągu ostatnich dwóch dekad i ponad 1100 sprzedanych AW139. To miara sukcesu tego śmigłowcowego programu Leonardo.
Czytaj także: Leonardo obiecuje w Świdniku gniazdo morskich śmigłowców
Inżynierowie i technicy PZL Świdnik mogą mieć satysfakcję, że przyczynili się do powstania i spektakularnego rynkowego sukcesu śmigłowca. Dzięki zaangażowaniu w program AW139 zyskały też zakłady z Lubelszczyzny. Do firmy na dobre wkroczyło projektowanie wspomagane komputerowo, unowocześniono zarządzanie dużymi projektami. Świdnicki zakład położył także fundament pod obecne, największe w kraju, centrum doskonałości w dziedzinie stosowania w lotnictwie struktur kompozytowych.
Helikopter który skomputeryzował Świdnik
Średnie maszyny AW139, które na początku tego wieku podniosły się w powietrze, ówczesna Agusta projektowała wpierw z amerykańskim Bellem. Potem jednak konstrukcja dojrzewała już wyłącznie w Italii i Polsce.