Postępowanie przetargowe zostało ogłoszone w marcu tego roku. Zamawiający poszukiwał dostawców 26 elementów do samolotów. M.in.: 12 kompletów osłony termicznej do zespołu APU i 14 sztuk do zespołu spadochronu stabilizującego. Na zakup całości zaplanowano kwotę 24 mln złotych brutto, jednak ostatecznie złożone ofert przekroczyły zakładany budżet. Pomimo tego doszło do podpisania umów na dostawy większości zestawów części.

Większość asortymentu dostarczy konsorcjum składające się z koncernu Leonardo oraz firm Fights on Traning Sp. z o.o. i Fights on Logistics Sp. z o.o.. Dwa elementy (zawory jednokierunkowe zwrotne, cztery komplety zaworu bezpieczeństwa nadmiarowego) dostarczy natomiast firma ANKOL Sp. z o.o. Łącznie całość, wliczając opcje, będzie kosztować 41,5 mln złotych brutto. Umowy podpisano 30 lipca. Dostawy potrwają do końca 2022 r.

Czytaj także: Nowe Bieliki coraz bliżej odbioru

Osiem samolotów szkolenia zaawansowanego Leonardo M-346 Bielik jest eksploatowanych przez 41. Bazie Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie. Zastępują one leciwe maszyny TS-11 Iskra. W bieżącym roku koncern Leonardo ma zrealizować dostawę kolejnych czterech maszyn. Samoloty zamówiono na początku 2018 r. Do października 2022 r. do Dęblina trafią kolejne cztery, zamówione w grudniu 2018 r.