Maszyna, nosząca numer seryjny MSN 106, zakończyła proces ostatecznego wyposażania i malowania. Obecnie w zakładach koncernu Airbus w hiszpańskiej Sewilli przechodzi próby naziemne. Po nich nastąpi  faza badań i odbiorów przez zamawiającego. Według harmonogramu, pierwszy belgijski A400M Atlas ma przylecieć do kraju jeszcze w pierwszej połowie tego roku.

Belgia zamówiła siedem samolotów Airbus A400M Atlas, które pozwolą na zastąpienie obecnie eksploatowanych maszyn Lockheed Martin C-130H Hercules. Dodatkowo na terytorium tego kraju będzie stacjonować pojedynczy A400M należący do Sił Zbrojnych Luksemburga. Podobnie jak w przypadku maszyny dla Belgii, jego dostawa jest przewidziana na najbliższe tygodnie. Belgowie są ostatnimi z dotychczasowych odbiorców Airbusów A400M Atlas, którzy nie przejęli żadnego egzemplarza.

Czytaj także: Luksemburski A400M gotowy

Łącznie Airbus zdobył dotychczas zamówienia na 174 egzemplarze samolotu A400M Atlas, które złożyło przez osiem państw. Spośród nich producent dostarczył już 90. Brak nowych sukcesów marketingowych (ostatnią umowę podpisano w grudniu 2005 r.) powoduje, że obecnie trwa spowalnianie tempa produkcji pozostałych maszyn.