W czasie jednego z lotów testowych jeden z dwóch biorących udział w próbach egzemplarzy przedseryjnych przekroczył prędkość 1031,5 km/h. Maszyna leciała na wysokości 1524 metrów nad poziomem morza. Jest to ważne, gdyż osiągnięcie prędkości przydźwiękowej na małej pułapie (do 1530 metrów) było jednym z wymogów zamawiającego. Dotychczas para T-7A Red Hawk wylatała podczas programu badawczo-rozwojowego około 200 godzin.

Czytaj także: Postępy prób T-7A Red Hawk

Rozwijany wspólnie ze szwedzkim Saabem T-7A Red Hawk ma od 2023 r. zacząć zastępować w jednostkach szkolnych US Air Force Northrop samoloty T-38C Talon. Tylko dla USAF planowany jest zakup 351 T-7A, a nie można wykluczyć także zamówień ze strony US Navy. Niedawno Boeing rozpoczął działania marketingowe związane z możliwością eksportu tych maszyn za pośrednictwem procedury Foreign Military Sales. Globalne zapotrzebowanie na maszyny tej klasy oszacowano nawet na 2600 sztuk.