CH-53K uzupełnia paliwo w powietrzu

US Navy z sukcesem zakończyła próby ciężkiego śmigłowca transportowego Lockheed Martin/Sikorsky CH-53K King Stallion. Testy związane były ze sprawdzeniem możliwości uzupełniania paliwa w powietrzu.

Publikacja: 14.04.2020 14:10

Śmigłowiec CH-53K King Stallion podczas prób zdolności do uzupełniania paliwa w powietrzu z samolotu

Śmigłowiec CH-53K King Stallion podczas prób zdolności do uzupełniania paliwa w powietrzu z samolotu KC-130J Super Hercules. Fot./USMC/Lockheed Martin Dane Wiedmann.

Foto: Śmigłowiec CH-53K King Stallion podczas prób zdolności do uzupełniania paliwa w powietrzu z samolotu KC-130J Super Hercules. Fot./USMC/Lockheed Martin Dane Wiedmann.

Na początku kwietnia jeden z przedseryjnych CH-53K King Stallion wykonał serię podejść do samolotu transportowo-tankującego Lockheed Martin KC-130J Super Hercules. Testy obejmowały połączenie sondy odbiorczej z giętkimi przewodami tankującymi. Loty wykonywano z ośrodka doświadczalnego lotnictwa morskiego w Patuxent River w stanie Maryland.

Czytaj także: Silniki dla CH-53K King Stallion

W czasie prób sprawdzono możliwość współpracy obu typów statków powietrznych. Sprawdzono także zachowanie się CH-53K w locie w warunkach turbulencji wywołanych przez KC-130J. Według oficjalnych ocen, osiągnięto wszystkie zakładane cele.

Zaprojektowany zgodnie z wymaganiami US Marine Corps CH-53K King Stallion kończy obecnie finalną fazę etapu badawczo-rozwojowego, która ma zakończyć się w 2021 r. Aktualny harmonogram zakłada, że do pierwszej tury operacyjnej grupa lotnicza składająca się z czterech-sześciu śmigłowców tego typu ma być gotowa latach 2023-24. Tylko dla USMC zaplanowano zakup ok. 200 wiropłatów, które zastąpią obecnie eksploatowane CH-53E Super Stallion.

Czytaj także: Kolejne środki na CH-53K King Stallion

""

Śmigłowiec CH-53K King Stallion podczas prób zdolności do uzupełniania paliwa w powietrzu z samolotu KC-130J Super Hercules. Fot./USMC/Lockheed Martin Dane Wiedmann.

radar.rp.pl

Na początku kwietnia jeden z przedseryjnych CH-53K King Stallion wykonał serię podejść do samolotu transportowo-tankującego Lockheed Martin KC-130J Super Hercules. Testy obejmowały połączenie sondy odbiorczej z giętkimi przewodami tankującymi. Loty wykonywano z ośrodka doświadczalnego lotnictwa morskiego w Patuxent River w stanie Maryland.

Czytaj także: Silniki dla CH-53K King Stallion

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego