Umowa ma wartość 165 mln dol. i określa warunki dostawy dwóch MV-22B Osprey. Konsorcjum dostarczy maszyny do września 2023 r. Całość środków uruchomiono w momencie podpisania kontraktu.
Zastawiająca w zamówieniu jest niewielka liczba maszyn. Być może zakup jest związany chęcią uzupełnienia strat. W 2017 r. USMC stracił trzy MV-22B, w tym dwa w warunkach bojowych na obszarze Bliskiego Wschodu. Biorąc pod uwagę, że Bell/Boeing realizuje obecnie trzecią (i ostatnią) umowę wieloletnią na samoloty rodziny V-22 Osprey, jest to ostatnia okazja do uzupełnienia stanów.
Czytaj także: Izrael nie kupi Osprey’ów. Winne pieniądze
Maszyny V-22 Osprey eksploatują Stany Zjednoczone i pierwszy klient eksportowy – Japońskie Siły Samoobrony. Producenci oraz administracja prowadzą szeroko zakrojone działania marketingowe, by zdobyć nowych klientów. Próby te, jak dotąd, pozostają jednak bezowocne.