Dziewiczy lot maszyna wyposażona w ten system wykonała jeszcze w drugiej połowie ubiegłego roku. Zasobnik z IRST Block II ma stanowić ważny element pakietu Super Hornet Block III. Oferowany jest do fabrycznie nowych samolotów produkowanych dla US Navy i Kuwejtu. Dodatkowo także Boeing daje możliwość modernizacji wcześniej dostarczonych maszyn (na zlecenie US Navy).

Czytaj także: US Navy zamawia nowe Super Hornety

Według obecnego harmonogramu, pierwsze systemy IRST Block II mają trafić do lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych w 2021 r.

Wyposażenie Super Hornetów w IRST Block II ma znacząco zwiększyć możliwości operacyjne samolotów. System pozwala bowiem na pasywną lokalizację celów na dużych odległościach. W tym wykrywanie statków powietrznych o obniżonych polach fizycznych, trudnych do wykrycia choćby przez stacje radiolokacyjne. Atutem rozwiązania jest fakt, że układ optyczny jest zamontowany w przedniej części dodatkowego zbiornika paliwa, który jest przenoszony pod kadłubem. Zwiększa to pole obserwacji.

Czytaj także: Malezja zainteresowana kuwejckimi Hornetami