Szczegóły nie są znane, ale wiadomo, że włoskie F-2000A realizują zarówno loty treningowe, jak i alarmowe starty związane z koniecznością identyfikacji potencjalnie wrogich samolotów w strefie odpowiedzialności – w ciągu czterech miesięcy odnotowano dotychczas 23 alarmowe starty, które były związane z działalnością nad obszarem Morza Bałtyckiego rosyjskiego lotnictwa. Włoski kontyngent ma zakończyć działania 1 grudnia, a wkrótce do Malborka ma trafić personel i sprzęt z kolejnego państwa NATO.

Jak wskazują Aeronautica Militare, cztery F-2000A wykonujące loty z Malborka uzyskały wskaźnik gotowości operacyjnej na poziomie 97%, co jest doskonałym rezultatem, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę charakter ich działań. Dodatkowo to pierwsza okazja do tak długiej obecności samolotów Eurofighter Typhoon w Polsce. 1 grudnia kolejny kontyngent włoskiego lotnictwa, także na F-2000A, rozpocznie działalność operacyjną w Rumunii, gdzie będzie wspierać siły sojusznicze na południowej flance NATO.