Inicjatywa wynika z konieczności odciążenia wojskowych maszyn tej klasy eksploatowanych przez siły zbrojne w zadaniach pomocniczych. Mowa przede wszystkim o zadaniach realizowanych na obszarze Stanów Zjednoczonych.
Czytaj także: Niska gotowość operacyjna największą bolączką US Air Force
Według upublicznionych informacji, USAF planuje zakup pakietu usług, które rocznie mają objąć około 1100 lotów o łącznym czasie rzędu 5000 godzin.
USAF przyjmuje oferty do czerwca bieżącego roku. Wówczas nastąpi również wybór zwycięskiego podmiotu. Wstępna gotowość samolotów miałaby zostać osiągnięta w ciągu dwóch lat od podpisania umowy.
80 proc. nalotu ma być realizowane w czasie zadań szkolno-treningowych nad obszarem Stanów Zjednoczonych. Pozostały czas to wsparcie działań badawczo-rozwojowych, obsługa dostaw samolotów dla kontrahentów zagranicznych (w ramach procedury FMS), a także wsparcie przelotów samolotów USAF.