Powstała one poprzez przeniesienie wyposażenia, które wcześniej znajdowało się w zakładach Lockheed Martin w Fort Worth w Teksasie. Jako pierwsze w Greenville mają zostać wyprodukowane maszyny zamówione w czerwcu ubiegłego roku przez Bahrajn. W grudniu 2018 r. F-16V Block 70 zamówiła Słowacja, a obecnie finalizowane są rozmowy międzyrządowe dotyczące sprzedaży ośmiu samolotów Bułgarii. Kolejnymi zainteresowanymi fabrycznie nowymi F-16V są Maroko i Tajwan.

Czytaj także: Rumunia zwiększa flotę F-16

Ocenia się, że F-16V mogą pozostać w produkcji jeszcze co najmniej 10 lat stanowiąc doskonałą alternatywę dla maszyn 5. generacji, które pod wieloma względami, m.in. arsenału przenoszonego uzbrojenia, znacząco przewyższają, a w innych niewiele im ustępują. Zakłady mają odpowiadać także za przygotowywanie pakietów modernizacyjnych, pozwalających na doprowadzenie do standardu Viper także F-16 starszych wersji.

Przeniesienie linii montażowej samolotów F-16 z Fort Worth do Greenville było związane z potrzebą skoncentrowania w Teksasie produkcji samolotów nowej generacji F-35 Lightning II. Dzięki otwarciu linii produkcyjnej F-16 w Greenville powstanie tam bezpośrednio ponad 400 nowych miejsc pracy.

Czytaj także: Portugalskie F-16 w Malborku

Do chwili zamknięcia linii montażowej w Fort Worth w listopadzie 2017 r. USAF i kontrahenci na całym świecie odebrali 4588 sztuk F-16 różnych wersji, z tego 3620 z zakładów w Teksasie, spośród których około 3200 nadal znajduje się w linii. Obok zakładów w Fort Worth F-16 powstawały także w ramach licencji na liniach montażowych w Belgii, Holandii, Turcji i Republice Korei.