Już wiadomo, że w końcu stycznia nastąpi położenie stępki pod pierwszy okręt, który otrzyma nazwę „Wicher” .
Eksperci militarni są zgodni. Największą dziś inwestycję w Marynarce Wojennej, której celem jest dostarczenie flocie nowoczesnych okrętów w ciągu najbliższej dekady, starannie zaplanowano, a niezbędne inwestycje infrastrukturalne w stoczniach – m in. w nowe hale i wyrafinowane technologicznie maszyny, które będą ciąć i transportować do montażu blachy o wzmocnionej odporności antybalistycznej o grubości do 84 milimetrów, poprzedziły solidne analizy.
Zarówno na gdyńskim Oksywiu w PGZ Stoczni Wojennej, ale także w gdańskiej Grupie Remontowej ( Stoczni Remontowa Shipbuilding) trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia ciągów technologicznych do budowy kompletnych ogromnych modułów fregat.
Czytaj więcej
Program budowy tarczy powietrznej krótkiego zasięgu „Narew" do którego pierwsze umowy wykonawcze właśnie zostały podpisane oprócz zapewnienia obrony polskiego nieba ma dostarczyć rodzimej zbrojeniówce także technologii i kompetencji rakietowych.
Najnowsza hala kadłubowa to największy tego typu obiekt w Europie - o wysokości 43 metrów i szerokości 34 m. Ma wielkogabarytowe bramy i potężne suwnice o udźwigu nawet 100 ton.