Aktualizacja: 22.11.2024 01:27 Publikacja: 22.04.2021 14:47
Foto: W latach 2021-2024 Siły Powietrzne przejmą pięć samolotów transportowych C-130H Hercules z nadwyżek sprzętowych amerykańskiego lotnictwa. Fot./US Air Force.
Polska, w ramach programu pomocy dla sojuszników Excess Defense Articles, przejmie pięć maszyn. W US Air Force nosiły numery rejestracyjne: 85-0035, 85-0036, 85-0037, 85-0038 i 85-0039.
Wszystkie zostały więc zamówione przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych w roku podatkowym 1985 (zaczynającym się 1 października 1984 r. i kończącym się 30 września 1985 r.). Z dużą dozą prawdopodobieństwa można zatem stwierdzić, że zostały wyprodukowane i dostarczone zamawiającemu w 1986 r. Maszyny służyły w 357. Dywizjonie Transportowym z bazy Maxwell w stanie Alabama. Co ciekawe jest to jednostka Air Force Reserve, co może potwierdzać informacje o stosunkowo niskim nalocie przekazywanych maszyn. Niemniej wiadomo, że C-130H tego dywizjonu brały udział w działaniach bojowych na Bliskim Wschodzie w latach 90. Wspierały także operacje na obszarze byłej Jugosławii.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów dla Wojska Polskiego.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwierdziła projekt cięższego niż bwp Borsuk wozu.
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposażone w zaawansowaną elektronikę zwiastują w armii rewolucję.
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedział dokapitalizowanie huty i innych zbrojeniowych firm z Podkarpacia.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii karabinków MSBS Grot.
Wciąż trwają rozmowy o zakupie kolejnej partii czołgów K2. Problem w tym, że koszt polonizacji tych pojazdów do wersji K2PL liczony jest w miliardach złotych i na razie nie ma rozwiązania, kto ma za to zapłacić.
Wydawałoby się, że wybuch wojny w Ukrainie przyspieszy procesy związane z poprawą bezpieczeństwa Polaków. To okazało się złudne. Straciliśmy mnóstwo czasu.
W warstwie deklaracji politycznych nic się nie zmienia, będziemy nadal wspierać Ukrainę, w podskórnej – mniej widocznej – widać zniechęcenie i rozczarowanie niespełnionymi obietnicami.
Do połowy października niemiecki rząd wydał zgody na eksport uzbrojenia o wartości 10,9 mld euro. Wydawanie pozwoleń na eksport staje się bardziej liberalne.
Niewypały polskiej zbrojeniówki w walce o unijne granty to efekt naszej słabości – ale też premii dla dużych graczy. Z obecnymi kryteriami te programy, z punktu widzenia naszej branży, nie mają sensu.
Wojsko nie zareklamowało zimowych butów, ale prokurator wojskowy oskarżył producenta o oszustwo na gigantyczną kwotę. Sąd Okręgowy w Krakowie oczyścił go teraz z zarzutów.
Dziś w skarżyskiej spółce Mesko powinno zostać podpisane porozumienie dotyczące sprzedaży piorunów w ramach unijnego programu EDIRPA. Ale firma ma problemy z terminową realizacją dostaw.
Polacy są sceptyczni wobec wyboru, którego dokonali niedawno Amerykanie. Nie mają pewności, czy Donald Trump jako 47. prezydent USA poprawi bezpieczeństwo Polski.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas