Projekt nowego OPV został opracowany przez ASFAT i bazuje na korwetach typu Ada, będących owocem pierwszej fazy programu MİLGEM (Milli Gemi, pol. okręt narodowy, krajowy). Dzięki wykorzystaniu sprawdzonego kadłuba, seria patrolowców powstanie krótszym czasie i taniej. Niemniej zastosowano inny układ napędowy. Korwety miały system CODAG (COmbined Diesel And Gas turbine) z turbiną gazową i dwoma silnikami wysokoprężnymi, natomiast Akhisar otrzyma kombinację diesli i silników elektrycznych CODELOD (COmbined Diesel-eLectric Or Diesel). Takie połączenie zapewni mu większy zasięg ‒ 4500 Mm i ekonomiczną prędkość około 15 węzłów przy bardzo niskim zużyciu paliwa. Załoga będzie liczyła 104 osoby.

ASFAT (Askeri Fabrika ve Tersane İşletme, Zarząd Fabryk Wojskowych i Stoczni), będąca głównym kontrahentem umowy, to turecka spółka państwowa podlegająca Ministerstwu Obrony Narodowej w Ankarze. Zaprezentowała ona model patrolowca typu Hisar na targach IDEF 2021 w Stambule w sierpniu ubiegłego roku roku. Planowana jest budowa serii 10 takich jednostek. Prototyp ma być zwodowany w przyszłym roku. Okręty będą miały 99,56 m długości, 14,42 m szerokości i zanurzenie 3,77 m. Wyporność wyniesie 2300 ton, a prędkość maksymalna 24 węzły.

OPV będą budowane zgodnie z filozofią „fitted for but not with" (pol. przygotowano, ale nie zamontowano), co pozwoli na przyszłą integrację nowo opracowanych krajowych systemów uzbrojenia i czujników. Uzbrojenie obejmie m.in. armatę 76 mm, artyleryjski system obrony bezpośredniej i do ośmiu pocisków przeciwokrętowych. Wszystkie te wzory uzbrojenia, jak też większość (całość?) elektroniki, tworzących system walki, będą lokalnej produkcji.