W konsorcjum PGZ-„Narew”, które realizuje wart 54 mld zł program budowy tarczy powietrznej krótkiego zasięgu, Jelcz odgrywa istotną rolę. Dla dolnośląskiej firmy to zresztą kolejna szansa na rozwój ilościowy i jakościowy.
W ramach programu „Narew” Jelcz dostarczy kilkaset pojazdów i podwozi przeznaczonych do wyrzutni, radarów, stanowisk dowodzenia, kabin kierowania walką, węzłów łączności, samochodów transportowo–załadowczych oraz logistycznych (pojazdy z żurawiami, urządzeniami hakowymi, cysterny, warsztaty obsługowo- remontowe).
Dziesięcioosiowe giganty
W programie „Narew” na pewno znajdą się nowe podwozia marki JELCZ typ P112.57 w układzie napędowym 10x10, które są obecnie badane w programie najnowszej stacji radiolokacyjnej SAJNA, będą też platformami transportowymi dla Mobilnych Węzłów Łączności MCC-1. Pojazdy te są wyposażone w opancerzoną trzymiejscową kabinę z podwójną leżanką. Są to pojazdy dużej ładowności podwyższonej mobilności, przystosowane do jazdy w trudnym terenie. Przeznaczone do eksploatacji w zakresie temperatur 30°C do +50°C, z zabudowaną specjalną ramą do przewozu kontenerów 20-stopowych.
W programie „Narew” nie zabraknie też podwozi JELCZ P882.57 T50, które znalazły zastosowanie w programie „Małej Narwi”, jako podwozia pod wyrzutnię ILauncher zaprojektowaną do odpalania przeciwlotniczych pocisków rakietowych CAMM-ER MBDA UK.