Nowy brytyjski strategiczny okręt podwodny nabiera kształtów

BAE Systems poinformowała, że w jej stoczni w Anglii wykonano pierwszy blok kadłuba mocnego strategicznego okrętu podwodnego z napędem jądrowym Dreadnought, budowanego dla brytyjskiej Royal Navy.

Publikacja: 29.12.2022 15:34

Pierwsza sekcja kadłuba mocnego przyszłego Dreadnoughta podczas transportu do hali montażowej.

Pierwsza sekcja kadłuba mocnego przyszłego Dreadnoughta podczas transportu do hali montażowej.

Foto: BAE Systems

Budowa przyszłego HMS Dreadnought, czyli atomowego podwodnego nosiciela międzykontynentalnych pocisków balistycznych UGM-133 Trident II D5, trwa w stocznia BAE Systems w Barrow-in-Furness w angielskiej Kumbrii. Właśnie ukończono pierwszy blok kadłuba mocnego i przetransportowano go platformą samojezdną do hali Devonshire Dock Hall, w której zostanie wyposażony, a potem zintegrowany z resztą okrętu. Gotowa jednostka zostanie wytoczona z Devonshire Dock Hall i ustawiona na podnośniku, którym będzie zwodowana. Ta wielka hala produkcyjna jest najwyższym budynkiem w Barrow (51 m) i ma długość 260 m, szerokość 58 m i powierzchnię 25 000 m². DDH jest drugim co do wielkości krytym kompleksem stoczniowym tego rodzaju w Europie po Dockhalle 2 firmy Meyer Werft w Papenburgu w Republice Federalnej Niemiec.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem