Aktualizacja: 10.05.2025 00:21 Publikacja: 29.12.2022 15:34
Pierwsza sekcja kadłuba mocnego przyszłego Dreadnoughta podczas transportu do hali montażowej.
Foto: BAE Systems
Budowa przyszłego HMS Dreadnought, czyli atomowego podwodnego nosiciela międzykontynentalnych pocisków balistycznych UGM-133 Trident II D5, trwa w stocznia BAE Systems w Barrow-in-Furness w angielskiej Kumbrii. Właśnie ukończono pierwszy blok kadłuba mocnego i przetransportowano go platformą samojezdną do hali Devonshire Dock Hall, w której zostanie wyposażony, a potem zintegrowany z resztą okrętu. Gotowa jednostka zostanie wytoczona z Devonshire Dock Hall i ustawiona na podnośniku, którym będzie zwodowana. Ta wielka hala produkcyjna jest najwyższym budynkiem w Barrow (51 m) i ma długość 260 m, szerokość 58 m i powierzchnię 25 000 m². DDH jest drugim co do wielkości krytym kompleksem stoczniowym tego rodzaju w Europie po Dockhalle 2 firmy Meyer Werft w Papenburgu w Republice Federalnej Niemiec.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas