Stosowne zapytanie otrzymały: francuska Naval Group (proponująca jednostki typu Black Sword, czyli odmianę SNA Barracuda z napędem konwencjonalnym), szwedzki Saab Kockums (współpracujący z lokalnym potentatem stoczniowym Damen i proponujący jednostkę typu A26 NL) oraz niemiecki thyssenkrupp Marine Systems (z okrętem typu 212CD E).
Według zaplanowanego harmonogramu, złożenie przez te firmy ofert spodziewane jest latem przyszłego roku. Po ich otrzymaniu następnych kilka miesięcy specjaliści z haskiego Ministerstwa Obrony (Defensie) poświęca na szczegółową ich analizę i wybór odpowiedniego partnera do dalszej współpracy. Jednym z ważnych kryteriów decydujących o wybraniu danej oferty jest udział firm holenderskich w każdej fazie realizowanego programu tj. od projektowania, przez budowę do późniejszej obsługi jednostek. Co ważne, zwycięska stocznia musi zawrzeć stosowne porozumienie z holenderskim Ministerstwem ds. Gospodarki i Klimatu (Ministerie van Economische Zaken en Klimaat).