Jednak od pewnego czasu Ministerstwo Obrony w Moskwie konsekwentnie lokuje zamówienia w stoczni dalekowschodniej w Komsomolsku nad Amurem, która staje się coraz ważniejszym ośrodkiem stoczniowym Rosji.
Chodzi o „Stocznię Amurską" (PAO „Amurskij sudostroitielnyj zawod") w Komsomolsku nad Amurem, wchodzącą w skład państwowego holdingu Zjednoczona Korporacja Stoczniowa (AO Objediniennaja sudostroitielnaja korporacyja, OSK). W czasach ZSRS zakład ten zbudował 57 atomowych okrętów podwodnych (w tym strategicznych), 41 okrętów podwodnych z napędem spalinowo-elektrycznym i 57 dużych bojowych okrętów nawodnych. Po upadku ZSRS stocznia popadła, jak wiele innych zakładów przemysłowych, w ruinę. W 1992 r. została przekształcona w spółkę akcyjną skarbu państwa.
Pierwsze ważne współczesne zamówienie na rzecz Ministerstwa Obrony dotyczyło budowy korwety Sowierszennyj projektu 20380. To jeden z okrętów, będących pierwszymi średniej wielkości nawodnymi jednostkami bojowymi zaprojektowanymi i zbudowanymi w Federacji Rosyjskiej po rozpadzie ZSRS. Opracowało je petersburskie Centralne Morskie Biuro Konstrukcyjne „Ałmaz". Okazały się udanymi okrętami, a do tego ich względnie niska cena i czas budowy (poza prototypowym Stierieguszczim) sprawiły, że są jedynymi większymi (wyporność pełna 2250 ton) jednostkami nawodnymi produkowanymi w Rosji seryjnie.
Stępkę Sowierszennego położono 30 czerwca 2006 r. Jednak budowa okrętu, głównie z przyczyn finansowych, ale też technicznych po stronie producenta, trwała aż 11 lat. Mimo tego Ministerstwo Obrony zaczęło kontraktować kolejne korwety w „Stoczni Amurskiej". W 2012 r. rozpoczęto budowę Gromkiego (w służbie od 25 grudnia 2018 r.), w 2015 r. położono stępkę Gieroja Rossijskoj Fiedieracyi Ałdara Cydienżapowa (w służbie od 25 grudnia 2020 r.), zaś w 2016 r. ruszyła produkcja Rezkiego. Ten okręt rozpoczął właśnie morskie próby stoczniowe. 11 sierpnia korweta wyszła w morze z bazy dostawczej stoczni we Władywostoku. W tym etapie przetestowana zostaną wszystkie systemy mechaniczne jednostki, urządzenia nawigacyjne i radarowe. Następnie rozpocznie się testowanie elektrowni głównej.
„Stocznia Amurska" buduje obecnie jeszcze dwie korwety projektu 20380 ‒ Groznego i Brawego. Jednak w jej halach powstają także cztery najnowsze korwety rosyjskie, okręty zmodernizowanego projektu 20385. Są one rozwinięciem typu Stierieguszczij. Zastosowano na nich maszt zintegrowany IBMK mieszczący m.in. wielozadaniowy system radiolokacyjny MF RŁK Zasłon, wykorzystujący osiem aktywnych anten AFAR z elektronicznie sterowanym szykiem fazowym (pasm S i X). Ponadto dodano ośmiokomorową wyrzutnię uniwersalną UKSK 3S14UK2. Dzięki niej możliwe jest użycie środków ogniowych systemów 3M55-20385 Oniks (ponaddźwiękowe pociski przeciwokrętowe 3M55) i Kalibr-NK (pociski przeciwokrętowe 3M54, manewrujące do zwalczania nieruchomych obiektów lądowych 3M14 i rakietotorpedy 91R2).