Jako pierwszy przebazowany został egzemplarz, który w Royal Air Force nosił rejestrację ZH103. Drugi ‒ ZH106 ‒ doleciał 29 lipca. W obydwu przypadkach lot dostawczy obejmował międzylądowania na lotniskach na Azorach i w Panamie. Wielka Brytania sprzedała Chile trzy samoloty E-3D Sentry, trzeci trafi do nowego właściciela w późniejszym okresie i będzie wykorzystywany jako źródło części zamiennych oraz pomoc szkoleniowa dla personelu obsługi naziemnej. Podpisanie umowy w sprawie zakupu tych maszyn miało miejsce na początku tego roku, a w strukturach Fuerza Aérea de Chile para E-3D Sentry zastąpi pojedynczy samolot wczesnego ostrzegania Boeing 707 Condor, którego wyposażenie specjalistyczne pochodziło z Izraela.

W przypadku E-3D Sentry atutem ma być ekonomiczny zespół napędowy, składający się ze sprawdzonych silników CFM-56, a także niewielkie (jak na tego typu konstrukcję) zużycie techniczne. Z kolei w Royal Air Force maszyny E-3D zostaną zastąpione przez trzy samoloty Boeing E-7A Wedgetail.

Chile jest jednym z dwóch państw Ameryki Południowej, które wykorzystuje operacyjnie maszyny wczesnego ostrzegania i dowodzenia. Drugim jest Brazylia, eksploatująca pięć samolotów Embraer R99 ze szwedzkim systemem radiolokacyjnym Saab Erieye.