Podczas tradycyjnej ceremonii dwa pierwsze bloki rufowe okrętu podwodnego zostały umieszczone na miejscu ostatecznego montażu kadłuba, po czym zostały zespawane ze sobą. Ceremonia kładzenia stępki była wysoce symboliczna. Ponieważ okrętowe koje piętrowe od dawna były wykonywane z drewna, główne bloki Blekinge zostały umieszczone na dębowej desce. Dodatkowym elementem tradycyjnej ceremonii - o której mówi się, że również przynosi szczęście - jest umieszczenie monety pomiędzy deską a kadłubem okrętu.

Uroczystość odbyła się siedem lat po tym, jak Administracja Zaopatrywania Sił Zbrojnych (FMV, Försvarets materielverk) zamówiła dwa okręty typu A26. Blekinge i Skåne FMV zamówiła 18 marca 2015 r. za ok. 8 mld koron szwedzkich. Miały być ukończone w latach 2022 i 2023, jednak terminy te musiały być wydłużone, a umowa renegocjowana. W ubiegłym roku podpisano aneks do umowy głównej, który wydłuża czas budowy i urealnia cenę okrętów. Obecnie Blekinge ma być przekazany Marinen w 2027 r., natomiast Skåne rok później.

Saab oferował jednostki A26 w programie okrętu podwodnego nowego typu Orka Marynarce Wojennej RP. W budowie Blekinge i Skåne uczestniczą zresztą dwie firmy z Polski - Base Group i Famor. Opóźnienie w programie i ograniczenie liczby okrętów do dwóch zmusiły Szwedów do zmodernizowania trzeciej jednostki typu Gotland.