Dla okrętu zakończył się tym samym okres prób operacyjnych, które trwały od końca 2020 r., kiedy został przekazany francuskiej Dyrekcji Generalnej ds. Uzbrojenia (Direction générale de l'Armement, DGA) przez koncern stoczniowy Naval Group. Suffren (Q284) to pierwsza jednostka nowej generacji podwodnych okrętów wielozadaniowych budowanych na zamówienie Marine nationale – cała seria ma ich liczyć sześć. Obecnie proces budowy jest prowadzony przy czterech seryjnych jednostkach. Ostatnia ma zostać przekazana na przełomie lat 2030 i 2031. Barracudy zastąpią taką samą liczbę okrętów typu Rubis, używanych od lat 1983-1993 (jeden z nich został wycofanych z kampanii w 2019 r.).

W program Barracuda zaangażowanych jest m.in. osiem zakładów koncernu Naval Group, pięć ośrodków rządowych i 800 przedsiębiorstw produkcyjnych na terenie Francji. Okręty mają 99,5 m długości i 8,8 m szerokości. Pod wodą wypierają 5300 ton. Napęd składa się m.in. z reaktora jądrowego o mocy 150 MW, a żywotność kaset paliwowych określono na 10 lat. Według oficjalnych danych maksymalna prędkość podwodna ma wynosić „ponad 25 w.", a zanurzenie operacyjne „około 350 m". Etatowa załoga składa się z 63 osób, w tym 12 oficerów. Dodatkowo przewidziano miejsce dla 15 żołnierzy sił specjalnych. Uzbrojenie obejmuje: torpedy ciężkie F21, miny FG29, pociski przeciwokrętowe SM39 Exocet Block 2 i manewrujące MdCN. Wszystkie są odpalane z czterech wyrzutni kalibru 533 mm zamontowanych w dziobowej części kadłuba. Dostępność okrętu w skali roku określono na minimum 270 dni.