Reklama

Czy Chinook zwyciężył w Niemczech?

Dziennik Stuttgarter Zeitung poinformował, że według nieoficjalnych informacji, Federalne Ministerstwo Obrony zdecydowało się na wybór oferty koncernu Boeing w programie zakupu nowych ciężkich śmigłowców wielozadaniowych dla Bundeswehry.

Publikacja: 20.04.2022 13:24

Według nieoficjalnych informacji, w procedurze wyboru następcy ciężkich śmigłowców transportowych Si

Według nieoficjalnych informacji, w procedurze wyboru następcy ciężkich śmigłowców transportowych Sikorsky CH-53G został Boeing CH-47F Block II.

Foto: Boeing

Według niepotwierdzonych przez rząd w Berlinie informacji, planowany jest zakup 60 wiropłatów CH-47F Block II, które wraz z pakietem logistyczno-szkoleniowym mają kosztować około 5,2 mld euro. Jednym z kluczowych elementów stojących za tą decyzją jest rozpowszechnienie w państwach NATO – obecnie śmigłowce rodziny CH-47 są eksploatowane przez: Stany Zjednoczone, Kanadę, Wielką Brytanię, Niderlandy, Hiszpanię, Włochy i Turcję. Ich zakup rozważa także Francja. W przypadku potwierdzenia, będzie to bolesna porażka korporacji Lockheed Martin i programu CH-53K King Stallion – od lat Niemcy były bowiem uważane za naturalnego odbiorcę tej konstrukcji, która miałaby zastąpić obecnie eksploatowane śmigłowce Sikorsky CH-53G Stallion, których King Stallion jest dalszym ogniwem rozwoju.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Reklama
Reklama