Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 08:15 Publikacja: 20.04.2022 13:24
Według nieoficjalnych informacji, w procedurze wyboru następcy ciężkich śmigłowców transportowych Sikorsky CH-53G został Boeing CH-47F Block II.
Foto: Boeing
Według niepotwierdzonych przez rząd w Berlinie informacji, planowany jest zakup 60 wiropłatów CH-47F Block II, które wraz z pakietem logistyczno-szkoleniowym mają kosztować około 5,2 mld euro. Jednym z kluczowych elementów stojących za tą decyzją jest rozpowszechnienie w państwach NATO – obecnie śmigłowce rodziny CH-47 są eksploatowane przez: Stany Zjednoczone, Kanadę, Wielką Brytanię, Niderlandy, Hiszpanię, Włochy i Turcję. Ich zakup rozważa także Francja. W przypadku potwierdzenia, będzie to bolesna porażka korporacji Lockheed Martin i programu CH-53K King Stallion – od lat Niemcy były bowiem uważane za naturalnego odbiorcę tej konstrukcji, która miałaby zastąpić obecnie eksploatowane śmigłowce Sikorsky CH-53G Stallion, których King Stallion jest dalszym ogniwem rozwoju.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas