NATO szuka nad następcy samolotów E-3A AWACS

Agencja Wsparcia i Zamówień NATO (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) podpisała trzy umowy związane z pracami analitycznymi nad opracowaniem alternatywnych rozwiązań wyboru następcy obecnie eksploatowanych samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia Boeing E-3A AWACS.

Publikacja: 07.04.2022 15:03

NATO rozpoczyna poszukiwanie następcy samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia Boeing E-3A AWACS

NATO rozpoczyna poszukiwanie następcy samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia Boeing E-3A AWACS, które mają zostać wycofane do połowy następnej dekady.

Foto: NATO

Umowy zawarto z konsorcjum Boeing ABILITI i zespołem Airbus/Northrop Grumman (ASPAARO). Trzecim partnerem NSPA została firma General Atomics. Każdemu z kontrahentów przyznano kwotę 15,5 mln euro na realizację prac analitycznych. Prace te to początek formalnych prac nad nowym rozwiązaniem związanym z zapewnieniem w perspektywie zdolności, które dziś spoczywają na starzejących się E-3A AWACS. Zgodnie z obecnymi planami samoloty te mają zostać wycofane z eksploatacji do 2035 r.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku