NATO szuka nad następcy samolotów E-3A AWACS

Agencja Wsparcia i Zamówień NATO (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) podpisała trzy umowy związane z pracami analitycznymi nad opracowaniem alternatywnych rozwiązań wyboru następcy obecnie eksploatowanych samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia Boeing E-3A AWACS.

Publikacja: 07.04.2022 15:03

NATO rozpoczyna poszukiwanie następcy samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia Boeing E-3A AWACS

NATO rozpoczyna poszukiwanie następcy samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia Boeing E-3A AWACS, które mają zostać wycofane do połowy następnej dekady.

Foto: NATO

Umowy zawarto z konsorcjum Boeing ABILITI i zespołem Airbus/Northrop Grumman (ASPAARO). Trzecim partnerem NSPA została firma General Atomics. Każdemu z kontrahentów przyznano kwotę 15,5 mln euro na realizację prac analitycznych. Prace te to początek formalnych prac nad nowym rozwiązaniem związanym z zapewnieniem w perspektywie zdolności, które dziś spoczywają na starzejących się E-3A AWACS. Zgodnie z obecnymi planami samoloty te mają zostać wycofane z eksploatacji do 2035 r.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Cykl Partnerski
Przejście do nowej energetyki musi być bezpieczne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego