Ogółem Siły Powietrzne Republiki Bangladeszu będą eksploatować pięć maszyn tej wersji.
Bangladesz zakupił w dwóch transzach pięć używanych samolotów C-130J Super Hercules z nadwyżek sprzętowych Royal Air Force. Pierwsza para została pozyskana w 2018 r., a pozostałe rok później. Ostatecznie zostały one przekazane przez brytyjskie Ministerstwo Obrony w pierwszym kwartale 2020 r. Wszystkie przechodziły bądź nadal przechodzą przeglądy generalne połączone z modyfikacją w zakładach Marshall Aerospace and Defence Group – jednej z najbardziej doświadczonych firm zajmujących się obsługami samolotów rodziny C-130 na świecie. W strukturach Sił Powietrznych Republiki Bangladeszu C-130J zastąpią cztery C-130B, których wiek dawno przekroczył 50 lat.
Obecnie Bangladesz jest jednym z dwóch państw Azji Południowo-Wschodniej, które eksploatują samoloty C-130J. Ale konstrukcja ta wkrótce znajdzie tam kolejnych użytkowników – po Bangladeszu i Indiach zostały już zamówione przez Indonezję, a dodatkowo zapytanie ofertowe (LoR) przesłały Filipiny.
Ogółem Brytyjczycy sprzedali dotychczas przynajmniej osiem wycofanych C-130J. Pięć zakupił Bangladesz, dwa Bahrajn i jeden Stany Zjednoczone. Londyn planuje sprzedaż kolejnych 14 samolotów tego typu, które mają zakończyć służbę w RAF do końca marca 2023 r. Już pojawiają się zgłoszenia zainteresowanych ich przejęciemi państw.