Test przeprowadzono w stoczni Navantii w Kartagenie, gdzie budowany jest Isaac Peral. W tym celu okręt został przeholowany z basenu arsenału do niecki podnośnika syncrolift. Próba na uwięzi pozwoliła zweryfikować pracę napędu i jego osiowość oraz, również po raz pierwszy, autonomiczne zasilanie z baterii akumulatorów.
W tym celu przeprowadzane są kontrole zarówno lokalnie, jak i zdalnie, z Zintegrowanego Systemu Sterowania Platformą (SICP, Sistema Integrado de Control de Plataforma), a także w normalnym trybie pracy oraz w reżimie awaryjnym, weryfikując, czy zespół napędowy reaguje prawidłowo na wszystkie wysłane komendy sterujące. Proces odbywał się w obecności inspektorów z Wydziału Projektowania i Budownictwa Marynarki Wojennej oraz przy udziale załogi okrętu.
Dzięki temu testowi Isaac Peral przeszedł szósty kamień milowy w zakresie bezpieczeństwa, po: załadowaniu akumulatorów do ich jam, włączeniu zasilania elektrycznego, wodowaniu, pierwszym uruchomieniu generatorów spalinowo-elektrycznych i pierwszym naładowaniu akumulatorów.
Isaac Peral to prototyp serii okrętów podwodnych typu S-80 hiszpańskiego projektu i konstrukcji. Dostawa do Armada Española prototypu planowana jest w lutym 2023 r. Po nim hiszpańska flota otrzyma kolejne jednostki z nazwiskami innych pionierów żeglugi podwodnej: S-82 Narciso Monturiol, z dostawą zaplanowaną w grudniu 2024 r., S-83 Cosme García w październiku 2026 r. i S-84 Mateo García de los Reyes w lutym 2028 r.